Wednesday, January 25, 2012

You inspired me!!

Bismillahirrahmanirrahim...

Now i'm almost 3 years in Egypt...
Sad and happy stories in my life...
I have learned a lot...

With friends,no family,no abah and ummi...

Saya pernah gagal...
Tapi kegagalan yang saya lalui tidaklah sebesar yang pernah orang lain lalui...

Saya pernah kecewa...
tapi kekecewaan saya tak pernah simpan dalam hati =)

Saya pernah gembira...
Tapi kegembiraan saya apabila melihat orang di sekeliling saya gembira ^_^

Saya pernah susah...
Tapi kesusahan saya adukan pada YA ALLAH,YA RABBI...

Saya pernah putus asa...
Rasa tidak mahu melangkah lagi...
Rasa ingin berhenti...
Tapi AL QURAN pemujuk hati tatkala merasa keseorangan...

sungguh...

Manusia selalu tamak...selalu rasa tidak cukup...

Ummi cakap:

Ina,biarlah orang buat jahat kat kita,tak suka kita,tapi ingat kita kene selalu buat baik dengan orang

Ummi tahu anak ummi boleh...ina kene kuat..kuat ye

Banyakkan solat sunat,bangun malam jangan lupa..ingat ALLAH always in ur heart

Kalu rasa hati tak tenang, baca Surah Al-Insyirah 3 kali sambil meletakkan tapak tangan di dada sebelah kiri...moga ALLAH mudahkan ape yang susah..insyaALLAH


Abah cakap:

Solat awal waktu..jaga solat kita...jaga hubungan kita dengan ALLAH..insyaALLAH ALLAH jaga kita daripada melakukan perkara-perkara yang tidak bermanfaat


Always.Abah tak banyak bercakap..tapi gaya abah dah menakutkan(jangan marah ye abah..hee)

Ummi...rindunya...
Rindu kalam ummi..rindu kalam abah...

Imarah 11,Sayyeda Zainab,
Cairo,Egypt
11.30p.m

No comments: